REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

§1. INFORMACJE OGÓLNE

  1. Regulamin określa zasady sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego, działającego pod adresem www.najko.pl, należącego do firmy Najko Tkaniny Włoskie Beata, Włodzimierz Kosowscy Spółka Jawna, ul. Żegiestowska 7c, 50-542 Wrocław, wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000253761, NIP 8992563933. REGON020259484, adres poczty elektronicznej: sklep@najko.pl, nr telefonu 660815230.
  2. Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną tkanin.
  3. Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja regulaminu sklepu.
  4. Aby dokonać zakupu w naszym e-sklepie, nie potrzebujecie Państwo dokonywać rejestracji ani posiadać konta w sklepie.
  5. Informacje handlowe podane na stronach sklepu internetowego są zaproszeniem do zawarcia umowy. Nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 i 71 Kodeksu cywilnego.
  6. Dbamy o prawa konsumenta. Postanowienia Regulaminu sklepu nie mają na celu ani wyłączać ani ograniczać praw konsumentów przysługujących na podstawie przepisów prawa, w tym przepisów ustawy o prawach konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają przepisy ustawy.

§2. INFORMACJE O TOWARACH I CENACH

  1. Ceny podawane w sklepie są cenami brutto ( tzn. zawierają 23% podatek VAT) i są podawane w złotych polskich.
  2. Ceny nie zawierają kosztów przesyłki.
  3. Ceny podawane przy artykułach dotyczą 1 mb tkaniny. Wyjątkiem są tkaniny sprzedawane w raportach(kuponach), wtedy podana cena dotyczy całego raportu. Minimalna ilość zamówienia wynosi 0,50 mb. Tkaniny tniemy co 10 cm ( np.0,50 mb;0,60 mb itd.)
  4. Tkaniny prezentowane w sklepie są wolne od wad fizycznych. Różnice wynikające z indywidualnych ustawień monitora Kupującego ( zwłaszcza w kolorystyce), nie stanowią wady fizycznej towaru i nie mogą być podstawą do uznania niezgodności towaru z umową. Zdjęcia oferowanych przez nas tkanin wykonujemy sami. Pomimo tego, że dokładamy należytej staranności, aby jak najlepiej odzwierciedlały rzeczywisty wygląd tkaniny, mogą wystąpić różnice.
  5. Ceną wiążącą jest cena, która jest podana w momencie składania zamówienia. Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany cen, zakończenia promocji bez obowiązku informowania klientów.

§3. ZAMÓWIENIA

  1. Zamawiacie Państwo tkaniny poprzez opcję „dodaj do koszyka”. Z uwagi na dynamicznie zmieniające się stany magazynowe, zastrzegamy sobie prawo anulowania zamówienia w przypadku jednoczesnego zamówienia jednego artykułu przez kilku Kupujących.
  2. Przy niektórych tkaninach, z uwagi na niski stan magazynowy jest umieszczony komunikat „ sprawdź dostępność”. Odpowiadamy drogą e-mail i jeśli tkanina jest dostępna,podajemy aktualną ilość i po uzgodnieniu z Państwem, udostępniamy opcję „ dodaj do koszyka”.
  3. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu przez 24 godziny.
  4. Zamówienia realizujemy przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku w godz. 8-16.
  5. Jeśli przed zakończeniem realizacji zamówienia towar zostanie wykupiony, niezwłocznie powiadomimy o zaistniałej sytuacji drogą e-mail lub telefonicznie.
  6. Potwierdzenie zamówienia wysyłane jest drogą e-mail po sprawdzeniu dostępności tkaniny. Jeśli w ciągu 3 dni roboczych od potwierdzenia zamówienia nie zostanie zaksięgowana wpłata na koncie Sklepu, Sprzedający zastrzega sobie prawo anulowania zamówienia.
  7. Przy składaniu zamówienia konieczne jest podanie informacji, czy za zakupiony towar chcą Państwo otrzymać fakturę VAT. W takim przypadku prosimy podać pełną nazwę firmy, adres, NIP.
  8. Termin wysyłki wynosi maksymalnie 7 dni roboczych od momentu przyjęcia zamówienia.
  9. Czas dostawy zamówienia przez firmy kurierskie wynosi ok. 3 dni roboczych i liczy się od dnia odbioru paczki przez kuriera lub nadania przez Sprzedającego w paczkomacie.
  10. Złożone przez Państwa zamówienie jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.

§4. PŁATNOŚCI I KOSZTY DOSTAWY

 Możecie Państwo dokonać płatności:

  1. Przelewem na konto bankowe Sprzedającego: Najko Tkaniny Włoskie B.W. Kosowscy sp.j.16 1090 2398 0000 0001 3335 8580( Santander Consumer Bank)
  2. Płatności internetowej za pomocą systemu Przelewy24 (przelewy internetowe)
  3. Wyboru sposobu płatności dokonujecie Państwo w momencie składania zamówienia.
  4. Koszty dostawy towaru ponosi Kupujący, jednakże paczki o wartości powyżej 400 zł dostarczamy bezpłatnie.
  5. Przesyłki realizujemy za pośrednictwem firm kurierskich DHL, DPD oraz przez paczkomaty InPost. Możecie Państwo zdecydować się na:
    • przesyłkę z przedpłatą- koszt wysyłki paczki do 30 kg wynosi 17zł brutto;
    • przesyłkę za pobraniem- koszt wysyłki paczki do 30 kg wynosi 21,50zł brutto;
    • przesyłkę z przedpłatą do wybranego paczkomatu InPost- koszt wysyłki paczki do 25 kg wynosi 15,50zł brutto;
    • przesyłkę za pobraniem do wybranego paczkomatu InPost – koszt wysyłki paczki do 25 kg wynosi 19,50 zł brutto (opcja ta jest możliwa jedynie w przypadku zamówień, których wartość nie przekracza 400 złotych);
    • osobisty odbiór zamówienia we Wrocławiu w naszym sklepie stacjonarnym (ul. Szewska 75/77) lub w hurtowni (ul Żegiestowska 7c). Przy składaniu zamówienia prosimy o wpisanie w polu „uwagi do zamówienia” wybranego miejsca odbioru osobistego.

§5. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Wyłącznie Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje 14 dniowy termin do odstąpienia od umowy. Zgodnie z art. 22 (1) Kodeksu cywilnego za Konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Od dnia odstąpienia od umowy mają Państwo 14 dni na zwrot towaru.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (Najko Tkaniny Włoskie B.W. Kosowscy sp. j. ul. Żegiestowska 7c, 50-542 Wrocław, sklep@najko.pl, tel.660815230) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, ale nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:

  1. Umowy, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  2. Umowy, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
  3. Umowy, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  4. Umowy, których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  5. Umowy, w których przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli.
  6. Umowy, w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  7. Umowy na dostawę gazet, periodyków lub czasopism z wyjątkiem umów o prenumeratę,
  8. Umowy, w których cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY 
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

– Adresat
Najko Tkaniny Włoskie B.W. Kosowscy sp.j.,ul. Żegiestowska 7c, 50-542 Wrocław, sklep@najko.pl,

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

– Adres konsumenta(-ów)

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data

(*) Niepotrzebne skreślić.


§6. REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW

Dotyczy Klienta będącego Konsumentem:

  1. Zobowiązani jesteśmy dostarczyć towar wolny od wad. Obowiązuje ustawowe prawo odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia za wady) w zakresie określonym w art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
  2. Reklamacje można składać:
    • na piśmie na adres: Najko Tkaniny Włoskie B.W. Kosowscy sp.j.,ul. Żegiestowska 7c, 50-542 Wrocław
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@najko.pl
    • lub przy użyciu formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu.
  3. W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi – o ile uznamy to za niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, zobowiązani są Państwo na nasz koszt dostarczyć wadliwy towar pod wskazany powyżej adres pocztowy. Jeżeli ze względu na rodzaj towaru lub sposób jego zamontowania, dostarczenie towaru byłoby nadmiernie utrudnione, zobowiązani są Państwo udostępnić go nam w miejscu, w którym się on znajduje. Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
  4. Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Państwu. W przypadku, gdy przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność z tytułu rękojmi wynosi jeden rok od momentu jej wydania.
  5. W składanej reklamacji zaleca się (1) podanie informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) określenie żądania dotyczącego sposobu usunięcia wady (wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – o ile wada jest istotna); oraz (3) podanie danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sklep. Określone w zdaniu poprzednim zalecenia mają formę jedynie niezobowiązujących wskazówek i w żaden sposób nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem podania zalecanych informacji.
  6. Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od jej złożenia.
  7. W przypadku uznania reklamacji, sklep zwróci pieniądze za wadliwy towar, wymieni na nowy lub obniży cenę-zgodnie z żądaniem Klienta.

Dotyczy Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem:

Kupujący niebędący jednocześnie Konsumentem traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu. W przypadku braku zawiadomienia o wadzie, towar uznaje się za przyjęty. Powyższe nie obowiązuje w przypadku świadomego przemilczenia przez nas wady. Reklamacje można składać pisemnie na adres Sklepu oraz drogą elektroniczną.

§7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
    • Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
    • Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
    • Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów między Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.

§8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  2. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów pomiędzy Klientem, który nie jest konsumentem jest sąd siedziby Sprzedającego.
  3. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w regulaminie. Zamówienia złożone przed wejściem zmian, będą realizowane wg zapisów regulaminu obowiązujących w momencie składania zamówienia.
newsletter